Håndvægte tilbud

Billige håndvægte er et ekstremt effektivt træningsredskab! Du kan få dem i forskellige vægtklasser, farver og størrelser. Du kan bruge dem til træning, præcis når det passer dig. Håndvægte giver synlige muskelresultater, og så er de gode til alsidig træning. Vi har samlet de bedste på tilbud her.

De 3 bedste håndvægte til prisen

Kundernes favorit tilbud

Håndvægtssæt m. Vægtstang - 50 kg. inSPORTline

Tilbudspris: 2.499 DKK

Populært tilbud

Barbell & Dumbbell Sæt inSPORTline BS208 3-50 kg

Tilbudspris: 999 DKK

Godt tilbud!

Håndvægte 2x10 kg med handsker - Hop Sport

Tilbudspris: 849 DKK

Hvordan træner jeg med håndvægte?

Justerbare håndvægte bruges til fri muskeltræning af kroppens forskellige dele. Du holder med hånden på midten af en lille stang, og i hver side hænger to vægte. De fleste øvelser består af en række gentagelser - eller repetitions - af en type bevægelse. Det kan for eksempel være squats, hvor du bøjer ned i knæene, læner bagdelen bagover og trækker håndvægtene ned og op.

Du kan bruge håndvægte til at træne både styrke, balance og koordination. Samtidig kan du skifte fra den ene hånd til den anden hånd, som du ønsker. Du kan få billige håndvægte i både gummi materiale og med den klassiske stang med to vægtskiver for enden.

Flere bruger faste håndvægte til at genoptræne, hvis de eksempelvis har pådraget sig en sportsskade. Nogle bruger flere forskellige vægtklasser for variation. Når du går i gang, er det vigtigt at lave de rigtige øvelser og holde med en korrekt håndstilling. På den måde undgår du at overbelaste håndleddene.

Find eventuelt billeder på nettet, der viser, hvordan du holder rigtigt.

Hvordan vælger jeg den rigtige vægt?

Godt spørgsmål! Som grundregel afhænger svaret af, hvilke dele af kroppen, du vil træne. Vil du lave flere øvelser med både overkrop og underkrop, så anbefales det at købe håndvægte i flere kiloklasser. Benene er næsten altid stærkere end arme og håndled, så her er tunge håndvægte gode. I din hjemmetræning kan du supplere en 2-kilos håndvægt med en 6-kilos håndvægt.

Vær opmærksom på, at du skal lære at bruge dine vægte rigtigt. Hellere starte forsigtigt ud med færre gentagelser og lavere vægt for at sikre, at din holdning og dit greb er korrekt. Tunge håndvægte kan give skader, hvis de bruges forkert. Du må ikke overstrække dine hænder, arme eller nakke.

Youtube har mange gode og gratis træningsvideoer, hvor du får indblik i basisøvelser. Dem kan du bruge for at tjekke, at du holder rigtigt.

Et godt pejlemærke er, at hvis du kan tage mere end 20 gentagelser i træk, så kan du gå op i vægt.

billig håndvægt til hjemmetræningen

Hvad koster håndvægte tilbud?

Som med alt andet træningsudstyr er der store prisforskellige på håndvægte. Du kan få enkelte håndvægte helt ned til under 50 kroner og op til 1000 kroner. De fremstilles i forskellige materialer som gummi, der ofte ligger lidt lavere prismæssigt.

Håndvægte købes normalt i to stykker (et sæt) af gangen. Til god hjemmetræning kan du købe ovenstående modeller på tilbud, som har en fornuftig garanti. Generelt er der mange penge at spare på online udsalg. Denne side holder dig altid opdateret på dagens bedste deals.

Du kan overveje, om du vil købe flere sæts for at udbygge dine træningsmuligheder. Det er nemmere at strikke et helt træningsprogram sammen, hvis du kan arbejde med forskellige vægtklasser. Justerbare håndvægte er en god mulighed. Her kan du tage vægtplader på og af, som det passer dig.

Det gøres ved hjælp af nemme låse og skiver.

Geniale til at træne derhjemme

En af grundene til, at håndvægte er så populære, er, at de er geniale til hjemmetræning. Du kan have dem stående i hjørnet af stuen, kontoret eller garagen. Når du har ti minutter til en halv time, så kan du øve udvalgte gentagelser og træne dine muskler effektivt og hurtigt. Det kan gøres i frokostpausen eller mellem et par skype-møder.

Håndvægte kan bruges af hele familien - børn som voksne. Især hvis du tilkøber forskellige vægtklasser. Det kræver ikke megen research at bruge dem, og du vil hurtigt opleve fysisk forandring. Sammenlignet med andre typer af træningsudstyr så optager håndvægte heller ikke særlig mange kvadratmeter.

De er smarte at have i en lille lejlighed eller et rækkehus, hvor pladsbesparelse er alfa og omega. Som nævnt kan du få ekstra udbytte ved at variere dine øvelser og træne stort set alle kroppens muskelgrupper.

Du kan også overveje at købe et par billige kettlebells sammen med dine håndvægte.

Den gode effekt af at bruge håndvægte

Det er ikke for sjov, at fysioterapeuter ofte beder patienter om at træne med håndvægte. Musklerne bygges op på en sund og stabil måde, som kommer dig til gode i din hverdag. Træner du din ryg, vil din holdning i både stående og siddende stand blive markant bedre. Du vil opleve mindre ømhed, når du for eksempel bruger lange arbejdsdage foran computeren.

De fleste stivheder og låste muskler har godt af bevægelse. Med et skarpt træningsprogram kan du gøre din krop sund og stærk. Husk at drikke vand indimellem, så du renser kroppen, som den løsner op.

Du kan bruge håndvægte i stående og frie positioner eller læne dig ind over bord og stole og køre frem og tilbage. Større muskler vil gøre dig mindre træt og forpustet, selv når du skal udføre mondæne opgaver som at flytte ting, lave mad, køre bil med mere.

Selvom vægttræning ikke er kondition, så forbrænder du stadig en masse kalorier. Du slipper med andre ord også af med usundt fedt, som ophober sig i kroppen og omkring organerne. Win win!

Husk at varm op og stræk ud

Øvelser med håndvægte er utrolig nemme. Derfor er det dog stadig vigtigt at passe godt på kroppen. Du kan med fordel varme op ved at få pulsen op inden træning. Dans til en sang eller to eller hop på stedet. Det får cirkulationen i gang og gør kroppen klar og smidig. På den måde modvirker du skader og overanstrengelse.

Husk at have vand i nærheden, så du ikke bliver dehydreret under fitness træning. Selvom det for eksempel kun er armene der syrer, så forbrænder hele din krop megen væske. Efter brug af håndvægte kan du med fordel strække let ud.

Fokusér på de muskelgrupper, som du har udført gentagelser på. Stræk benene og armene og spænd ud i nakken. Her kan udvalgte yogaøvelser være brugbare. Efter træning så sørg for lige at vaske sveden af kroppen og rengøre dine vægte. Præcis ligesom du ville gøre i fitnesscenteret.